نوشته شده توسط : badsa

موزه باستان شناسی باتومی

آیا قصد سفر به باتومی گرجستان را دارید؟ باتومی یکی از زیبا ترین شهرهای گرجستان میباشد این شهر دارای طبیعت و تاریخ منحصر بفردی است.ما با انتشار این مقاله اطلاعات شما را در خصوص موزه باستان شناسی باتومی افزایش خواهیم داد.


 

معرفی موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی باتومی یکی از قدیمی ترین موزه های کشور گرجستان میباشد. موزه باستان شناسی باتومی یکی از بهترین موزه ها در نوع خود است که نه تنها در باتومی بلکه در کل گرجستان می باشد. این موزه دارای آثاری بسیار غنی و متفاوت است که می تواند اطلاعات بسیاری را درباره گذشتگان و هنر و تاریخشان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. شما میتوانید با انتخاب تور ارزان گرجستان از این مکان زیبا نهایت لذت راببرید.

موزه باستان شناسی 1

باتومی

باتومی شهری بندری بر کرانه دریای سیاه است،آب و هوای باتومی به شدت تحت تأثیر جریانهای هوایی دریای سیاه است، در نتیجه بارش عمده باران در اکثر فصول سال امری عادی است.این شهر دارای جاذبه گوناگونی از طبیعت،تاریخ وفرهنگ زیبا میباشد که در تمام فصول پذیرای بازدید کننده گان و گردشگران تور گرجستان هستند.

موزه باستان شناسی 2

تاریخچه موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی یک قرن قدمت دارد اما از سال 1994 درب های آن به روی بازدیدکنندگان گشوده شده است. در این موزه آثار فرهنگی و تاریخی از دوران مختلف وجود دارد. در این موزه قریب به 22800 اثر از دوران تاریخی مختلف کشور گرجستان گرداوری شده که اکثریت یافته شده در حفاری های قلمرو Adjaria هستند.

موزه باستان شناسی 3

محتوای موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی کوچک است وتنها دو طبقه دارد اما دارای آثار تاریخی بی شماری در خود می باشد، موزه باستان شناسی باتومی دارای یک آرشیو عکس و کتابخانه می باشد که توسط آن ها می تواند اطلاعات جامع تری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.این موزه به طور کلی دارای دو سالن اصلی بسیار بزرگ است که محل نمایش تمامی آثار می باشد.

موزه باستان شناسی 4

برای بازدید از موزه، لازم است که از طبقه اول شروع کنید، زیرا مجموعه آثار آن مربوط به دوران سنگ و آهن است. بیشتر این مجموعه، آثاری از جنس آهن هستند که مربوط به فرهنگ قبیله کولچیس می باشد؛ می توان گفت که این مجموعه دارای آثار غنی از این دوره ی تاریخی است.

از جمله موارد کشف شده در این باستانشناسی می توان به شیشه ها،برنز، زیورآلات و لوازم آشپز خانه رومی و همچنین مجسمه هایی

موزه باستان شناسی 5مربوط به خدای یونانیان سراپیس را نام برد. از این کشف به نام گنج باستانی یاد می کنند. در این میان، موزه باستان شناسی باتومی آثاری با نام گنج به خاک سپرده شده اعراب را نیز در خود جای داده که مربوط به اوایل قرون وسطی است. علاوه بر این آثار موزه آثاری را که مربوط به اواخر قرون وسطی و درست زمانی که عثمانی به Adjaria حکومت می کرد را نیز به عموم همگان قرار داده است.

محتوای بجا مانده از یونانیان و رومی ها

طبقه همکف این موزه متعلق به دوران عتیق و اواخر قرون وسطی است. علاوه بر این مجموعه لوازم آشپزی و وسایلی مربوط به یونانیان و رومی ها و همچنین سکه های مربوط به آن ها در طبقه همکف موجود می باشد. این مجموعه از آثار در حفاری های انجام شده در قلعه Gonio Apsaros کشف و به موزه ی باتومی تحویل داده شده است. به طور خاص موارد کشف شده توسط باستان شناسان در نزدیکی دیواره دژ Gonio  پیدا شده بود.

موزه باستان شناسی 6

از جمله موارد کشف شده در این باستانشناسی می توان به شیشه ها،برنز، زیورآلات و لوازم آشپز خانه رومی و همچنین مجسمه هایی مربوط به خدای یونانیان سراپیس را نام برد. از این کشف به نام گنج باستانی یاد می کنند. در این میان، موزه باستان شناسی باتومی آثاری با نام گنج به خاک سپرده شده اعراب را نیز در خود جای داده که مربوط به اوایل قرون وسطی است. علاوه بر این آثار موزه آثاری را که مربوط به اواخر قرون وسطی و درست زمانی که عثمانی به Adjaria حکومت می کرد را نیز به عموم همگان قرار داده است.موزه باستان شناسی 7

هزینه ها:

بزرگسالان: ۲ لاری (حدود ۳ هزار تومان)

بچه ها: ۱ لاری (حدود ۱۵۰۰ تومان)

بچه های زیر ۶ سال: رایگان

راهنمای تور: ۱۰ لاری (حدود ۱۵ هزار تومان)

ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۸

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان تسرتلی آکاکی ۷۷

شما متوانید با رزرو تور لحظه آخری گرجستان  از موزه باستان شناسی باتومی دیدن کنید.

منبع

keysafar



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از سفر به سک کشور خسته شده باشید و در پی سفری هیجان انگیز و تورهای ترکیبی باشیداگر چنین است ما به شما پیشنهاد میدهیم با استفاده از تورهای ترکیبی کانادا مکزیک که دارای ۱۴ برنامه متنوع است سفری به یاد ماندنی را در مسیری حیرت انگیز در دل کوهای راکی برای خود رقم بزنید.بی شک این سفر میتواند یکی از بهترین سفرهای شما در طول زندگی باشد.در ادامه با ما باشید تا به معرفی بیشتر پکیج تور کانادا مکزیک بپردازیم.

 منبع

http://www.iranankara.com/canada-mexico-mixed-tours/



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

پناهگاه حقیقت پاتایا

آیا تماشای چشم‌اندازی از شکل گرفتن تمدن بشر و حقیقت‌های دینی و فلسفی در معبد پناهگاه حقیقت برای شما جذابیت دارد؟در این راستا ما با ارائه این مقاله اطلاعات شما را برای سفری به پناهگاه حقیقت تأمین سازیم.


ویژگی های پناهگاه حقیقت

پناهگاه حقیقت یکی از جاذبه‌های گردشگری تور تایلند میباشد و بعنوان یکی از مکان ها مقدس پاتایا به شمار می‌رود.این پناهگاه در ساحل ناکلوآ پاتایا قرارگرفته است، پناهگاه حقیقت چشم‌ اندازی از شکل گرفتن تمدن بشرو حقیقت‌های دینی و فلسفی پرورش ‌یافته،حکاکی‌ها و مجسمه‌های بی‌نظیر، ادای احترامی است به هفت عنصر جدانشدنی: آسمان، زمین، پدر، مادر، ماه، خورشید و ستارگان، حتی بدون ایمان، می‌توان دریافت که این بنا شگفتی خارق‌العاده‌ای دارد.

پناهگاه حقیقت 1

این معبد حسی قوی از صلح به وجود می‌آورد و همگان به سکوتی باورنکردنی فرومی‌برد که آرامش خاص به شما می‌دهد. محوطه بزرگ این معبد یک‌بخشی را هم به تیراندازی و شمشیربازی اختصاص داده است.فیل‌سواری و اسب‌سواری جزئی از تفریحات این معبد به‌حساب میاید.شما میتوانید با انتخاب تور لحظه آخری تایلند از این معبد زیبا نهایت لذت را ببرید.

پناهگاه حقیقت 5

تاریخچه پناهگاه حقیقت

این مکان توسط یک سرمایه‌گذار داخلی به‌منظور قدردانی از فلسفه، هنر، فرهنگ و ایمان، و بدون تعصب به هیچ دین و مذهبی ساخته شد، نه یک معبد است و نه کاخ درحالی‌که ترکیبی از هر دو را در ساختار دارد. ساخت‌وساز معبد حقیقت از سال 1981 شروع شد،و به‌عنوان یک پروژه بی‌پایان به شمار می‌رود!

پناهگاه حقیقت 2

خصوصیات و طراحی پناهگاه حقیقت

طراحی وساخت این مکان باشکوه به طور کامل از چوب ساج بوده و یکی از منحصر بفرد ترین آثار ساخته‌شده در دنیا محسوب می‌گردد. ارتفاع آن به 105 متر می‌رسد و مساحت این بنا ۳٫۲۰۰ مترمربع میباشد.

پناهگاه حقیقت 3

محراب پناهگاه حقیقت که یکی ازمکان های پربازدید به‌حساب میاید.طراحی باشکوه از اشکال پَروَنجاها، مردمان، خدایان و مناظر خیره کننده کنده ای را برای زیبایی هرچه‌تمام‌تر خلق کرده اند،این طراحی بر روی دیوارها را میتوان به عنوان یک آثار تاریخی در معماری تایلندی معرفی کرد. این بنا نمایان گری از دوران باستان زمین، علوم باستانی، و فسلفه شرقی می باشند و جا به جای این کاخ بزرگ در بیرون و داخل تزیینات خاص شده است.

پناهگاه حقیقت 5

چگونه به پناهگاه حقیقت پاتایا برویم!

از خیابان شمالی پاتایا به سمت خیابان ناکلوآ در میدانی قبل از جاده ساحلی پاتایا به سمت چپ خیابان 12 ناکلوآ بروید و مستقیم پیش بروید. هزینه ورود 500 بات برای بزرگسال و 250 بات برای خردسالان می باشد.

شما میتوانید با رزرو تور ارزان تایلند از گشت وگزار در این معبد و جاذبه های اطراف آن لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن یکی از دروازه‌های به جای مانده از دوره‌های قدیم در شیراز است که امروزه به عنوان یکی از آثار تاریخی این شهر به حساب می‌آید.ما در این مطلب قصد داریم تا با ارائه تصاویر و فیلم دروازه قرآن شیراز به بررسی آن بپردازیم.

[aparat id="pd362"]


شیراز در قدیم دارای 6 دروازه بود:

در قدیم شیراز دارای ۶ دروازه بوده است. هم اکنون در شیراز دروازه‌ای به جز دروازه قرآن وجود ندارد اما مردم شیراز هنوز به محل دروازه‌های قدیمی اشاره می‌کنند که عبارتند از: 'دروازه قرآن، دروازه اصفهان، دروازه سعدی، دروازه قصابخانه، دروازه کازرون، دروازه شاه داعی الی اله'

نمایی از دروازه قرآن شیرازز

علت نامگذاری دروازه قرآن شیراز

در داخل تنگه الله اکبر با دروازه‌ای روبرو هستیم، که به دروازه قرآن معروف شده است. این دروازه به دستور عضدالدوله دیلمی ساخته شده است. علت نام گذاری  آن بخاطر قرآنی است، که به دستور امیر در آن گذاشته شده بود تا مسافرین به سلامت از زیر آن عبور کنند.دیدن این دروازه بی نظیر در تور شیراز شیراز خالی از لطف نیست.

دروازه قرآن شیراز از بالا

دروازه قرآن شیراز در گذر زمان

این طاق به مرور زمان به خرابی رفت، تا این که درزمان کریم خان زند از نوساخته شد و قرآن معروف به <<هفده من >> که منسوب به خط سلطان ابراهیم نوه شاهرخ تیموری در اطاقک بالای آن گذاشته شد. قران مذکور در حال حاضر در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود. این دروازه با نابخردی شهرداری شیراز در سال۱۳۱۵شمسی با دینامیت ویران شد.

دروازه قرآن شیراز در گذر زمان

باردیگر این دروازه با بلندنظری یکی از بازرگانان معروف شیراز بنام حسین ایگار در سال ۱۳۲۸شمسی تجدید بنا گردید. در اتاقکهای کناری این بنا، ایگار و همسرشان دفن گردیده‌اند. این بنا در تاریخ ۱۹/۹/۱۳۷۵باشماره ۱۸۰۰در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور ارزان شیراز از این دروازه زیبا دیدن کنید.

موقعیت دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن شیراز در شمال شرقی شهر شیراز در تنگ الله اکبر میان کوه چهل مقام و کوه باباکوهی قرار دارد و در واقع در خروجی شیراز بسمت شهر مرودشت واقع شده است. این بنای تاریخی در کنار فلکه طاووسیه شیراز قرار دارد. دروازه قرآن در فاصله کمتر از ده متری مقبره خواجوی کرمانی و همچنین فاصله کمتر از پانصد متری باغ جهان نما و همچنین فاصله کمتر از هزار متری مقبره شاعر نامدار پارسی زبان حافظ شیرازی و باغ جهان نما قرار دارد.

نمایی دیگر از دروازه قرآن شیراز

امیدواریم مطلب فوق برای سفر شما مفید واقع شود.

منبع

Wikipedia

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کاسکاد یا هزارپله در کشور ارمنستان

کاسکاد یا هزار پله ارمنستان یکی از جذابترین مکان های گردشگری کشور ارمنستان است که در کنار دیگر جاذبه های گردشگری این کشور نظیر زاخکازور ارمنستان،مجسمه مادر ارمنستان و پارك ابي ارمنستان میتواند گزینه خوبی برای برنامه مسافران عزیز باشد.لازم به ذکر است که نمونه مشابه از کاسکاد یا هزار پله ارمنستان در کشور ایران موجود است که به هزار پله آمل معروف است.


کاسکاد یا هزار پله ایروان

کاسکاد یا هزار پله ارمنستان، راه‌ پله باشکوه و عظیمی است که در کشور ارمنستان واقع شده است و مرکز شهر ایروان را به پارک هافتناک (Haghtanak) و خیابان مانیومنت (Monument) پیوند می‌دهد.کاسکاد یا هزار پله ارمنستان

درون این مجموعه سیستم پله‌برقی متناسب با‌ ارتفاع بنا تعبیه شده و گزینه مناسبی برای آن دسته از گردشگرانی است که به بالا رفتن از پله‌ها علاقه‌ای ندارند، این کار را بسیار خسته‌کننده می‌دانند و یا فاقد توانایی لازم برای راهپیمایی هستند. در حال حاضر در فضای داخلی این بنای بسیار بزرگ که نزد ایرانیان به بنای هزار پله شهرت دارد، موزه هنری کافسجیان (Cafesjian) دایر است.

چشم انداز کاسکاد ارمنستان :

چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی که از فراز این بنا به روی شهر ایروان باز می‌شود، دلیل بارزی برای حضور خیل کثیر گردشگران در هر روز و در تمام فصول سال است. بنای هزار پله همیشه و حتی در ایام سرد زمستان شاهد حضور مسافران و گردشگران مشتاق از سراسر جهان است.

اگرچه در فصل زمستان آمار حضور بازدیدکنندگان هرگز با ایام تابستان برابری نمی‌کند، اما به‌هرحال این بنا یکی از جاذبه‌های گردشگری نادر در جهان انگاشته می‌شود که حتی در هوای سرد هم گردشگران تور ارمنستان برای بازدید و تفریح سراغ آن می‌آیند.نمای کاسکاد در شب

جالب است بدانید بسیاری از گردشگران تصمیم می‌گیرند حتی در هوای بارانی از پله‌های مجموعه بالا بروند و برایشان فرقی هم نمی‌کند که یک باران تابستانی یا شدید در حال باریدن باشد!

این بنای باشکوه همیشه اقشار مختلف مردم را با هرگونه شرایط روحی به خود جذب می‌کند. گروهی از مردم اینجا را مکان مناسبی برای یک استراحت کامل می‌دانند و گروهی دیگر برای آرامش یافتن سراغ آن می‌آیند.

بنای هزار پله به‌رغم حضور جمعیت زیاد بازدیدکنندگان، برای افراد سالمند مکانی آرام و دلنشین محسوب می‌شود. بسیاری از جوانان عاشق اینجا را به‌عنوان مکانی برای بریدن از حصار تنهایی و تجسم یک زندگی نو و مشترک انتخاب می‌کنند. حتی افراد دل‌شکسته هم برای فراموش کردن گذشته و ترسیم افقی تازه‌  در زندگی‌شان این مجموعه را بر می‌گزینند.

تاریخچه طراحی و ساخت مجموعه کاسکاد :

ایده ایجاد پیوند بین خیابان مانیومنت و مرکز شهر ایروان، نخستین بار در زمان حکومت جماهیر شوروی و به‌طور دقیق‌تر در سال‌های ۱۹۷۰ مطرح شد. در آن زمان معمار ارشد شهر ایروان الکساندر تامانیان (۱۹۳۶ – ۱۸۷۸) بود. او پیشنهاد داد که با احداث یک مجموعه، ناحیه شمال و مرکز شهر به هم متصل شوند.

تصویر الکساندر تامانیان به‌بیان‌دیگر، ایده الکساندر تامانیان به‌این شکل بود که بین بخش مسکونی و مرکزی شهر پیوند ایجاد شود. تصویری که او در ذهنش ترسیم کرده بود شامل محوطه‌ای با فضای سبز وسیع، باغ و آبشار می‌شد.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور زمینی ارمنستان از این مجموعه زیبا دیدن کنید.

با همه این اوصاف، ایده احداث مجموعه کاسکاد به‌صورت طرحی روی کاغذ باقی ماند و حتی نزدیک بود با گذشت زمان به‌کلی فراموش شود. اما در سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ یکی دیگر از معماران ارشد شهر به‌ نام جیم توروسیان، بحث احداث این بنا را مجددا پیش کشید.

پروژه کاسکاد یا هزار پله ارمنستان

در هنگام ساخت مجموعه، توروسیان ایده اولیه الکساندر تامانیان را به‌ عنوان مبنای پروژه به کار گرفت؛ اما درعین‌حال ایده‌های خودش را هم در نقشه کار ترکیب کرد. نقشه‌ای که توروسیان برای پیوند بخش شمال و مرکزی شهر ترسیم کرده بود یک پلکان پرعظمت و زنجیره‌ای از پلکان‌های درون مجموعه‌ای را شامل می‌شد. براساس این طرح دو بخش شمالی و مرکزی ایروان نه‌تنها با هم پیوند می‌یافت، بلکه گذر از این مسیر به‌مراتب آسان‌تر از سایر مسیرها بود.دیدن این مجموعه زیبا در تور ارمنستان خالی از لطف نیست.

نقشه توروسیان برای کاسکاد

نقشه پیشنهادی جیم توروسیان علاوه بر طراحی پلکان‌ها در نمای بیرونی بنا و پیش‌بینی پله برقی برای داخل بنا، چند بخش دیگر هم مثل محوطه حیاط، باغ و فضای سبز برای اطراف مجموعه توصیف کرده بود. او در نقشه خود برای تزیین گوشه و کنار این محوطه‌ها‌، ساخت و گردآوری مجسمه‌‌ و آثار تندیس‌گونه‌ای را پیش‌بینی کرده بود که تصویرگر میراث فرهنگی و تاریخی ارمنستان باشند.

احداث مجموعه کاسکاد یا هزار پله ارمنستان بر مبنای نقشه توروسیان در دهه ۱۹۸۰ کلید خورد. البته پیشرفت پروژه به دلیل وقوع زلزله در سال ۱۹۸۸ و سقوط حکومت جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ باز هم متوقف شد. پس از سقوط شوروی سابق، ارمنستان در سال ۱۹۹۱ تبدیل به کشوری مستقل شد.

اگرچه این رویداد برای ارمنستان بسیار خجسته و شیرین بود، اما این کشور را با یک چالش جدی‌ هم روبرو کرد. ارمنستان حالا با کسب استقلال باید به‌ تنهایی با همه مشکلاتش روبرو می‌شد و این مساله‌ای بود که کشور هنوز برایش آمادگی لازم نداشت.

مشکلات عدیده ارمنستان نو پا، این کشور را در آن زمان گرفتار مشکلات شديد اقتصادی کرد. بنابراین به پایان رساندن مجموعه هنری کاسکاد بی‌تردید جزو الویت‌های این کشور محسوب نمی‌شد و تکمیل پروژه بیش از یک دهه به تعویق افتاد. سرانجام در سال ۲۰۰۲ پروژه ساخت بنا از سر گرفته شد.

این مجموعه سرانجام به دست بنیان‌گزار نهاد خیریه کافسجیان در ایروان، یعنی جرارد کافسجیانا فتتاح شد و پس از آن به یکی از مهم‌ترین کانون‌های هنری جهان تبدیل گردید. شایان ذکر است که در زمان پیشبرد این پروژه در سال ۲۰۰۲ همه بخش‌های آن به‌شکل قابل توجهی نوسازی شد.

مشخصات اصلی مجموعه کاسکاد

در حال حاضر مجموعه کاسکاد ۵۷۲ پله دارد و پهنای بنا ۵۰ متر است. ارتفاع مجموعه از پایین‌ترین بخش تا بلندترین قسمت آن برابر با ۳۰۲ متر است. همچنین ارتفاع مجموعه از پایین‌ترین بخش تا بلندترین قسمت بالکن آن به ۴۵۰ متر می‌رسد. مساحت قسمت نیمه‌کاره مجموعه هم حدودا ۷۸ متر است.

نمای بیرونی بنای کاسکاد

در فضای جلوی مجموعه کاسکاد محوطه سبز زیادی در مساحت‌های کوچک دیده می‌شود و گل‌های رنگانگی در باغچه‌های زیبای این قسمت به شکل هنرمندانه پرورش یافته‌اند.در اینجا همچنین تعداد زیادی مجسمه در طرح و اشکال مختلف وجود دارد که توجه گردشگران را جلب می‌کنند.از مجری تور ارمنستان بخواهید تا شما را با این مجموعه زیبا آشنا کند.نمای بیرونی کاسکاد

این مجسمه‌ها هم ازنظر مالی و هم به لحاظ هنری ارزشمند هستند و در میان آن‌ها آثار برخی از مجسمه‌سازان صاحب‌نام دنیا مانند لین چادويک (مجسمه‌ساز انگلیسی و یکی از چهره‌های سرشناس هنر قرن بیستم)، بری فلاناگان (مجسمه‌ساز اهل ولز)، استانیسلاو لیبنسکی و ياروسلاو بريختوا (زوج معروف اهل چک)، پل کاکس (مجسمه‌ساز انگلیسی)، جیومه پلنسا (مجسمه‌ساز و هنرمند کاتالان اسپانیایی) و فرناندو بوتیرو (هنرمند کلمبیایی) به چشم می‌خورد.

برخی از مجسمه‌های معروف در مجموعه کاسکاد

هدف موزه هنرهای کافسجیان معرفی بهترین آثار هنری معاصر به شهروندان ارمنستان و گردشگرانی است که از این کشور و این موزه بازدید می‌کنند.در حال حاضر، بنای هزار پله نه‌فقط برای چشم‌انداز دل‌انگیزی که به پیرامون شهر دارد، بلکه به سبب شاهکار معماری‌اش تبدیل به یکی از زیباترین و پر بازدیدترین بناهای کشور ارمنستان شده است.مجسمه هاب کاسکاد ارمنستان

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

روستای باغو کیش

آیا ننه باغو و روستای باغو کیش را می شناسید؟

برای آشنایی بیشتر با روستای باغو کیش مطلب زیر را بخوانید.

صدها سال قبل ساكنان كيش در سه منطقه روستايي واقع در بخش هاي جنوب غربي، شرق و شمال شرقي اين جزيره زندگي مي كردند و باغو تنها روستاي به جامانده ازآن دوران است كه در جنوب غربي جزيره كيش واقع شده و بافت سنتي آن تا به امروزحفظ شده است.

ورودی روستای باغو کیش

در حال حاضر اين آبادي جز چند خانواده دامدار، سكنه ديگري ندارد.دراين منطقه بيشه انبوهي از انواع درختان بومي به چشم مي‌خورد كه در آن ميان، مجموعه درختان كهنسال لور زيبايي چشمگيري دارد. در میان مردم بومی این محل به افسانه‌ی ننه باغو شهرت دارد.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور ارزان کیش از این روستای زیبا دیدن کنیددرختان لور در روستای باغو کیش

تاریخچه روستای باغو کیش

اسناد متعدد مربوط به این منطقه که از دوره قاجاریه باقی مانده است و همچنین سیاحانی که در این دوره از منطقه دیدن کرده اند ، گویای آن است که روستای باغو پیش از دوره قاجاریه وجود داشته است.از اماکن جالب این روستا مسجدی به نام محمد است که بر روی دیوار آن سال ۸۸۱ هجری قمری درج شده و گواه قدمت زندگی در این روستای عجیب است.دیدن این روستای زیبای زیبا در تور کیش خالی از لطف نیست.ساختمان های روستای باغو کیش

گذشته از جمعیت بومی،طایفه ای غیر بومی به نام گودار (گودر) در قسمت جنوب شرقی روستا استقرار دارند که در حدود 12% از کل جمعیت روستا را به خود اختصاص داده اند گودار ها دارای رنگ پوست تیره و لهجه ای خاص می باشند و اکثرا به کار رامشگری و نوازندگی و شکار روزگار می گذرانند.

اهالی روستای باغو کیش

روستاي باغو کیش از خاكي مستعد برخوردار است. دامداری نیز یکی دیگر از فعالیت های اقتصادی مردم روستا محسوب می شود به طوری که کشاورزان این روستا در کنار فعالیت های کشاورزی به کار دامپروری نیز اشتغال دارند.

دام پروری در روستای باغو کیش

به منظور گسترش امكانات تفریحی و توسعه فضای سبز در جزیره و بهره‌برداری از زیبایی‌های طبیعی این روستا كه از خاكی مستعد برخوردار است،پارک دلیران با وسعت 60 هکتار در این منطقه احداث شده است.

علت نام گذاری

علت نامگذاری این است که در زمان پرتغالیها در این روستا پیرزنی ۱۰۰ ساله  به نام ننه باغو زندگی می کرده است.

ساخت آبشخورهاي ويژه آهوان در سالهاي گذشته در اين منطقه سبب حضور بيشتر گله  آهوان در اين آبادي شده و بر زيبايي هاي طبيعي آن مي افزايد.آهوان در روستای باغو کیش

به نظر مي رسد با تبديل اين روستا به منطقه ويژه گردشگري ، مسافران تور کیش همزمان از زيبايي دريا و محيط هاي بكر روستاهاي جنوب كشور نيز بهره مند خواهند شد.

ديدن اين روستاي قديمي و كهن كه آثار تمدن اش به قرن نهم قمري برمي گردد و جزء قديمي ترين روستا هاي ايران مي باشد را به شما پيشنهاد مي كنيم. علاوه بر اين، روستاي باغو،برخوردار از فضاي سر سبز و مردمان خوش برخوردي است كه بازديد از آن خالي از لطف نيست.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

آرامگاه حافظ

آیا قصد سفر به شهر شعر و ادب را دارید؟شیراز شهر تاریخی و فرهنگی کشور ایران است که دارای جاذبه های توریستی فراوانی میباشد یکی از این مکان ها آرامگاه حافظ است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.


خصوصیات آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ نام مجموعه‌ای آرامگاهی در شمال شهر شیراز و در جنوب دروازهٔ قرآن است که آرامگاه حافظ شیرازی را در خود جای‌ داده است. مساحت حافظیه ۲ هکتار بوده و از ۲ صحن شمالی و جنوبی تشکیل یافته است و این صحن‌ها توسط تالاری از یک‌دیگر جدا شده‌اند.

خصوصیات آرامگاه حافظ

این مجموعه ۴ در ورودی-خروجی دارد که در اصلی در سمت جنوب آن، دو در در سمت غرب و یک در در سمت شمال ‌شرق مجموعه قرار گرفته که پذیرای گردشگران تور شیراز ‌است.

تاریخچه ساخت آرامگاه حافظ

در سال ۸۵۶ ه.ق. (۱۴۵۲ میلادی) حدود ۶۵ سال پس از وفات حافظ شمس‌الدین محمد یغمایی، وزیر میرزا ابوالقاسم گورکانی؛ حاکم فارس، برای اولین بار عمارتی گنبدی شکل بر فراز مقبره حافظ بنا کرد و در جلو این عمارت، حوض بزرگی ساخت که از آب رکن آباد پر می‌شد.پیشنهاد میدهیم با رزرو تور شیراز از این مکان زیبا دیدن کنید.

تاریخچه آرامگاه حافظ

دوره های مختلف آرامگاه حافظ

دوره صفویان و افشاریان

این بنا در زمان حکومت شاه عباس صفوی (اوایل قرن یازدهم هجری قمری) مورد مرمت و باز سازی قرار گرفت و همچنین به دستور نادرشاه افشار آرامگاه باردیگر مرمت شد.دوره زندیه آرامگاه حافظ

دوره زندیه

کریم‌خان زند بر مقبره حافظ، بارگاهی به سبک بناهای خود ساخت و بر تربتش سنگی مرمرین نهاد که سنگ امروز نیز باقی است و دو غزل از حافظ به شیوه نستعلیق توسط حاجی آقاسی بیک افشار آذربایجانی نگاشته شده‌است که مطلع آن دو غزل چنین است.

ساخت بنای جدید

در سال ۱۳۱۴ ه. ش سرهنگ علی ریاضی (رئیس فرهنگ فارس) با همیاری علی اصغر حکمت و نظارت علی سامی، با طراحی آندره گدار فرانسوی و با الهام گیری از عناصر معماری عهد کریم خان زند، به بازسازی بنای حافظیه اقدام نمودند.

در سال ۱۳۱۵ به کوشش علی اصغر حکمت، بنای کنونی با بهره‌گیری از عناصر معماری زندیه و یادمان‌های حافظیه، توسط آندره گدار فرانسوی طراحی و با همکاری علی سامی به اجرا درآمد.

معماری آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ چندین بخش مختلفی دارد این بخش ها شامل:

محوطه شمالی

 در این محوطه آرامگاه حافظ و درخت‌های نارنج و دو حوض مستطیل بزرگ شرقی و غربی نیز در این قسمت وجود دارد. بر دیوارهای این بخش از حافظیه غزل‌هایی از دیوان حافظ بر روی کاشی و سنگ مرمر نوشته شده‌است.

آرامگاه حافظ4

سنگ قبر حافظ

سنگ قبر حافظ به ارتفاع یک متر از سطح زمین قرار گرفته و به وسیله پنج ردیف پلکان مدور احاطه شده‌است. بر فراز بارگاهش گنبدی مسی به شکل کلاه دراویش (ترک ترک) بر روی هشت ستون به ارتفاع ده متر، بنا شده‌است و از درون با کاشی‌های هفت رنگ معرق کاشی کاری شده‌است.

آرامگاه حافظ 5

کتابخانه حافظیه

در ناحیه شمالی مقبره کتابخانه‌ای با مساحت ۴۴۰ مترمربع حاوی ده هزار جلد کتاب وجود دارد که به عنوان مرکز حافظ شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.آرامگاه حافظ6

حیاط غربی

در پشت آرامگاه قوام فضای سبزی با یک حوض در میان وجود دارد که آرامگاه غلامحسین صاحبدیوانی و درب ورودی آرامگاه قوام در آنجا قرار دارد.در ورودی آرامگاه حافظ

حیاط جنوبی (ورودی اصلی)

در حیاط جنوبی حافظیه، باغچه‌های بزرگی وجود دارد که گرداگرد آنها گل کاری شده‌است و مابین آنها دو حوض مربع مستطیل بزرگ است.آرامگاه حافظ9

فعالیت‌های فرهنگی حافظیه

آرامگاه حافظ مکانی فرهنگی است که برنامه‌های مختلفدر این مکان برگزار میشود.

آرامگاه حافظ10

  • شعرخوانی شاعران مشهور (به ویژه در روز بزرگداشت حافظ در ۲۰ مهر ماه هر سال)
  • کنسرت خوانندگان به خصوص موسیقی سنتی ایرانی و عرفانی
  • کلاس‌های حافظ شناسی
  • کلاس و کارگاه‌های ساخت ساز موسیقی سنتی
  • طرح سحرگاه با خواجه راز:که این برنامه در ایام ماه رمضان حافظیه تا سحرگاه باز است و دوستداران حافظ تا سحرگاه به مناجات می‌پردازند.

با انتخاب تور ارزان شیراز میتوانید از این مجموعه گردشگری و معنوی دیدن فرماید.

دسترسی

حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه، اگر با وسایل نقلیه‌ی عمومی قصد رسیدن به حافظیه را داشته باشید به جز تاکسی تنها انتخاب شما اتوبوس‌هایی هستند که در مسیر چهارراه ادبیات حرکت می‌کنند که تعداد آن‌ها چندان زیاد نیست، اما استفاده از تاکسی می‌تواند راه حل بهتری باشد. برای این کار شما باید خود را به «فلکه‌ی گاز» برسانید. از محل فلکه‌ی گاز تقریبا تمام تاکسی‌ها شما را به حافظیه می‌برند.

آرامگاه حافظ15

ساعت کار این مجموعه از 8 الی 22 است.

شما میتواند با انتخاب تور لحظه آخری شیراز از این مکان زیبا لذت ببرید.

منبع

wikipedia



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

مسجد گوهرشاد

مکان های تاریخی کشورمان نشان دهنده فرهنگ و تمدن ما میباشد، مسجد گوهرشاد یکی از این سازه ها است که با معماری خاص خود تن هر بیننده ای را به خود جلب میکند.ما با انتشار این مطلب اطلاعات شما را در خصوص مسجد گوهرشاد مشهد افزایش خواهیم داد.


خصوصیات مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد در مشهد در جنوب حرم علی بن موسی الرضا به دستور گوهرشادبیگم همسر شاهرخ ساخته شد. به دلیل ظرافت و زیبایی کاشی‌کاری و خط و اسلوب معماری مسجد گوهرشاد، این مسجد از شاهکارهای معماری ایرانی در دوره تیموری؛ و به دلیل موقوفات بسیار و مجاورت با آرامگاه علی بن موسی الرضا از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین مسجدهای ایران به شمار می‌رود، به طوری که برخی آن را پُربازدیدترین مسجد در ایران می‌دانند.

مسجد گوهرشاد و حرم امام رضا

اسم گوهرشاد در دو جا با کاشی معرق نگاشته شده‌است: یکی در قسمت بالای در نقره‌ای که به دارالسیاده می‌رود و دیگری بر کتیبه ایوان مقصوره که به خط زیبای شاهزاده بایسنقر می‌باشد. در قسمت وسط نیز کتیبه‌ای به نام محمد رضا امامی وجود دارد. بر اساس متن کتیبهٔ به خط ثلث در ایوان جنوبی، این مسجد در سال ۸۲۱ ق /۱۴۱۸ساخته شده است.شما میتوانید با رزرو تور زمینی مشهد از این مسجد زیبا دیدن کنید.

کتیبه محمدرضا امامی

معماری مسجد گوهرشاد

شیوه ساخت این مسجد به سبک چهار ایوانی است و در طی سال‌ها گنبد آن چهار بار تعمیر شده است. سبک معماری این بنا به شیوهٔ تیموری و نام معمار آن استاد قوام‌الدین شیرازی ذکر گردیده‌است. یک صحن به گستردگی ۲۸۰۰ متر مربع دارد و زیربنای آن ۹۴۰۰ متر مربع است. بنای مسجد دربرگیرندهٔ ۴ ایوان بزرگ و ۷ شبستان است.پیشهاد میدهیم با رزرو تور ارزان مشهد از این مسجد دیدن کنید.مسجد گوهرشاد و سقا خانه

منبر مسجد گوهرشاد

یکی دیگر از اجزای ایوان منبری است که امروزه به نام «صاحب الزمان» خوانده می‌شود که از چوبِ گردو و گلابی ساخته شده و هنرهای منبت کاری در آن به کار رفته. سازندهٔ این منبر «محمد، نجّار خراسانی» هنرمند ناشناس عصر فتحعلی‌شاه قاجار می‌باشد. این منبر سال ۱۳۲۵ / ۱۹۴۶ م به دستِ «حیدر نیکنام گلپایگانی» تعمیر شد.

منبر صاحب الزمان

گنبد و مناره‌ها

گنبد مسجد به بلندی ۴۱ متر بر بالای ایوان مقصوره جای دارد و سطح خارجی آن با آجر لعاب‌دار و یک کتیبه با خط کوفی تزئین شده است. در دو طرف این ایوان، دو مناره هر کدام به ارتفاع ۴۳ متر ساخته شده و دارای کتیبه‌هایی است. این مناره‌ها از روی زمین شروع می‌شوند و پیوسته به ایوان مقصوره بالا می‌روند و به شکل گلدسته در می‌آیند.

گنبد و گل دسته

دور خارجی گنبد ۸۵٫۶۱ متر است به دلیل مشکلاتی که برای آن به وجود آمد در سال ۱۳۴۱ برچیده شد و دوباره گنبد فعلی با مصالح جدید ساخته شد و تزئین شد.

واقعه مسجد گوهرشاد

ماجرای کشتار و سرکوب مردم به دستور رضاشاه، به مناسبت اعتراض به تغییر لباس در سال ۱۳۱۴، درست چند ماه قبل از واقعه کشف حجاب نیز در این مسجد رخ داده‌است.دیدن این مسجد در تور مشهد خالی از لطف نیست.

واقعه مسجد گوهرشاد

منبع

wikipediav



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

شاید شما هم قصد سفر به کشور کانادا را داشته باشید ودر پی اخذ ویزای کانادا باشید.آیا مسیر گرفتن ویزای کانادا را میدانید؟آیا دوست ندارید که یک راهنمای با تجربه و کار بلد در کنار شما باشد؟همکاران ما در واحد فروش به شما کمک میکنند تا ویزای تضمینی و توریستی کانادا،ویزای ۵ ساله کانادا،ویزای تحصیلی کانادا،ویزای کار کانادا،ویزای مولتی کانادا و … را به راحتی اخذ کنید.در ادامه با ما باشید.

Visa-approved.jpg (800×400)
ادامه مطلب ویزای کانادا



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی کیش یکی از دیدنی های معروف کیش است که می توان با دیدن عکس کشتی یونانی به یاد جزیره کیش افتاد.کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به جزیره کیش برود و از کشتی یونانی کیش دیدن نکند.در ادامه با ما باشید.


 

در غروب جزیره مرجانی کیش در نزدیکی مجتمع شاندیز یک کشتی قدیمی عظیم الجثه ای در کناره سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به "کشتی یونانی کیش "معروف است.

نمایی از کشتی یونانی کیش

تاریخچه ای از کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش در سال 1322 شمسي توسط شركت ويليام هاميلتون به  وزن  7061 تن و به طول 136 متر در بندر گلاسكو در اسكاتلند ساخته شد و در روز  4/ 5/ 1345 به هنگام بازگشت از ايران، در سفر دريايي خود به كشور يونان در عرض جغرافيايي 26 و 20 درجه شمالي و sطول جغرافيايي 53 و 54 درجه شرقي به گل نشست .

نمایی قدیمی از کشتی یونانی کیش

هشتاد روز تلاش اورينوكو، يدك كش هلندي براي بيرون كشيدن اين كشتي به ثمري نرسيد. تلاش هاي ناموفق زيادي براي بيرون كشيدن آن انجام شد اما هیچ کدام قادر به جابجایی این کشتی نبود و به ناچار سرنشينان آن مجبور به ترك کشتی شدند، چرا كه عمليات بيرون كشيدن این کشتی از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نبود.

اطلاعات بدست آمده از شركت بيمه لويدز لندن نشان دهنده اين است اين كشتي در زمانی که به گل نشست متعلق به كشور يونان و بنام *كولااف* بوده است.

نام های مختلف کشتی یونانی کیش

ظاهرا مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش در آن زمان موجب بر خورد کشتی به ساحل کیش شده است. اين كشتي در ابتدا "شيپور امپراتور" سپس "ناتوراليست" و در سال هاي بين 1338 تا يكسال قبل از توقف، در مالكيت خطوط كشتيراني ايران با نامهای  "سيروس فارس" ، "همدان" در تردد بوده است.

بومیان جزیره کیش می گویند که یونانی ها هنگام ترک جزیره کشتی را به آتش کشیدند!!! تا جاییکه هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی باقی نماند.که البته گمان نمی رود این اظهار نادرست بوده باشد

اما آنچه که به این کشتی فرسوده و غول پیکر اهمیت می دهد موقعیت آن در غروب خورشید جزیره کیش است . غروب خورشید در سواحل غربی کیش از مناظر بسیار جذاب و تماشایی برخوردار است.پیشهاد میدهیم با رزرو تور ارزان کیش از این جاذبه بینظیر دیدن کنید.

نمایی از غروب کشتی یونانی کیش

درخشش آخرین نورپراکنی های خورشید بر پهنه آسمان طیف رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و سایه روشن های لکه های ریز و درشت،ابر تابلویی چنان زیبا و خیال برانگیز را در پشت کشتی یونانی پدید می آورد که نظیر آن را کمتر می توان یافت. از این روست که همه روزه گروه زیادی از گردشگران و مسافران کیش در تور کیش دوربین بهه  دست به محل کشتی یونانی می روند و به تماشا و عکسبرداری از این منظره زیبا و خیال انگیز می پردازند.

نمایی از کشتی یونانی کیش 1

متاسفانه کشتی یونانی کیش این روزها در راحال نابودی می باشد،این در صورتی است که کشتی یونانی جزیره کیش یکی از جاذبه های اصلی جزیره کیش می باشد.

کشتی یونانی کیش در حال ویران شدن

منبع

https://badsagroup.com/greece-ship/



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

ساختمان اپرا ایروان

ساختمان اپرا ایروان یکی از دیدنی های کشور ارمنستان میباشد که گردشگران میتوانند در کنار دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان نظیر باغ وحش ایروان،گالری ملی ارمنستان،مراکز خرید ارمنستان،پارک عشاق،میدان جمهوری ایروان،پارک آبی ارمنستان و... از آن بازدید کنند.


تاریخچه ای مختصر از ساختمان اپرا ایروان

ساختمان اپرا ایروان که توسط معمار برجسته، الکساندر تامانیان، طراحی شده به راستی بهترین و واقعی‌ترین مثال از معماری شوروی است.

نمای ساختمان اپرا ایروان در شب

جالب توجه است که تامانیان دو تالار را در یک ساختمان و با سقف مشترک ساخته است و هر دو سالن از لحاظ اکوستیک عالی هستند. خانه‌ی اپرا  که با نام آرام خاچاتوریان اولین اپرانویس ارمنی ثبت شده است، در سال ۱۹۳۳ افتتاح شد و درست سه سال پس از آن تامانیان در یک نمایشگاه بین‌المللی در پاریس جایزه اول را دریافت کرد.

ساختمان اپرا ایروان

Tigran Chuhajyan و Armenian Verdi

در سال ۱۸۶۸ آهنگساز و رهبر ارکستر اهل ارمنستان به نام Tigran Chuhajyan اولین اپرای بین‌المللی ارمنستان را در قرن چهارم و زمانی که کشورش در حال مبارزه برای بدست آورن استقلالش بود، با نام "The Arshak II " ساخت و دقیقا به دلیل همین اپرا بود که لقب "Armenian Verdi " را به او دادند.

او اولین آهنگساز ارمنی بود که اپرای کوچک و درام موزیکال را تولید کرد. Tigran Chuhajyan سهم بسزایی در به وجود آمدن خانه‌ی اپرا داشت که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. مسلما پیش از او نیز آهنگسازان ارمنی زیادی وجود داشتند که با نمونه‌های مختلف سالن‌های تئاتر موزیکال سر و کار داشتند اما کمبود یک خانه‌ی اپرای واقعی که بتوانند تمامی ایده‌هایشان را در آن پیاده کنند، کاملا احساس می‌شد و همیشه رویای داشتن آن را در ذهنشان داشتند تا بالاخره در سال ۱۹۳۳ این رویا به حقیقت پیوست.

ساخت خانه‌ی اپرا ایروان

شروع ساخت خانه‌ی اپرا به ۲۸ نوامبر ۱۹۳۰ و دهمین سالگرد جمهوری ارمنستان شوروی برمی‌گردد و ساختمانش در ۲۰ ژانویه ۱۹۳۳ افتتاح شد. کمی پس از آن نیز یک گروه باله تشکیل شد.

این سالن که توسط معمار برجسته تامانیان طراحی شد، از دو سالن با نام‌های سالن کنسرت آرام خاچاتوریان و سالن اپرا و باله ملی تئاتر ارمنستان با یک سقف واحد و دو استیج متفاوت تشکیل شده است. هردو سالن شبیه به آمفی‌تئاترها طراحی شده‌اند و اکوستیک هستند در سفر به ارمنستان از مجری تور ارمنستان بخواهید تا شما را با این مجموعه آشنا کند.

خانه اپرا ارمنستان

البته سالن کنسرت آرام خاچاتوریان (Aram Khachaturian ) توسط پسر تامانیان، جورج ساخته شده است. جورج پس از مرگ پدرش کار او را تکمیل کرد. این سالن گنجایش ۱۴۰۰۰ نفر را دارد، در حالی که سالن باله و اپرا بالغ بر ۱۲۶۰ نفر را در خود جای می‌دهد.

در سال ۱۹۴۰ فاز دوم ساخت طرح تامانیان و زیر نظر پسرش جورج کامل شد و سرانجام پس از تلاش‌های فراوان برای این پروژه، ساختمان در سال ۱۹۵۳ تکمیل شد.

اولین اجرای رقص باله در خانه‌ی اپرا ارمنستان

اولین اجرای باله در خانه‌ی اپرا،  دریاچه سوان (Swan Lakes) بود که در ژانویه ۱۹۳۵ اجرا شد. در همین راستا، اولین باله ارمنی به نام شادی( Happiness ) توسط  آرام خاچاتوریان (Aram Khachaturian) ساخته شد. اولین اجرا نیز در سال ۱۹۳۹ بود. پس از آن، این اهنگساز  تحت تاثیر این باله، باله ارمنی به نام Gayane را ساخت که برگ درخشانی در تاریخ باله ارمنستان است و امروزه در سراسر جهان اجرا می شود.

سالن خاچاتوریان (Khachaturian) و اکستر فلارمونیک ارمنستان :

در حال حاضر، سالن خاچاتوریان ( Khachaturian) خانه‌ی اکستر فلارمونیک ارمنستان است که در حدود ۸۰ سال پیش شکل گرفته است. نکته‌ی جالب توجه این اکستر این است که تمامی اعضای آن در ارمنستان متولد شده‌اند.

خانه اپرا ارمنستان 1

این گروه اکستر در گذشته توسط Valery Gergiev رهبری می‌شد، هنرمندان مشهوری چون دیمتری شووستاکوویچ ( Dmitry Shostakovich) و آرام خاچاتوریان نیز در آن می‌نواختند. در بین سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰ رهبری این اکستر بزرگ بر عهده‌ی لوریس چکناواریان (Loris Tjeknavorian) بود. او اولین هنرمند خارجی بود که در اتحاد شوروی سابق یک شغل تمام‌وقت داشت و درحال حاضر رهبری این اکستر به عهده‌ی Eduard Topchjan  است.

مجسمه‌های اطراف خانه اپرا

در اطراف این سالن یک محوطه‌ی بزرگ وجود دارد که مجسمه‌هایی برای گرامیداشت آهنگسازان بزرگی چون خاچاتوریان و اسپندیریان (درجلوی سالن تئاتر و سمت راست) و شاعر بزرگ هوهانس تومانیان (در جلوی سالن تئاتر و سمت چپ) در آن قرار دارد.واقعا دیدن این مجموعه بی نظیرر در تور ارمنستان خالی از لطف نیست.

مجسمه های اطراف ساختمان اپرا ارمنستان

البته با فاصله کمی از خانه اپرا یادبودی از یک آهنگسازبرجسته‌ی دیگر به نام  آرنو باباجانیان (Arno Babajanian) را نیز خواهید یافت.

 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : badsa

باغ های گرمسیری نانگ نوچ

آیا از تماشای باغ های گرمسیری نانگ نوچ که دارای نژادهای کمیابی از گیاهان خاص هست لذت خواهید برد ؟ما با ارائه این مقاله شما را برای سفری با شکوه به باغ های گرمسیری نانگ نوچ همراهی خواهیم کرد.


 

خصوصیات باغ های گرمسیری نانگ نوچ

باغ های گرمسیری نانگ نوچ نزدیک به پاتایا یکی از جاذبه های تایلند است و بزرگترین باغ گیاه شناسی در جنوب شرق آسیا است که شما میتوانید در تور تایلند از آن دیدن کنید. منطقه، برای اولین بار، بخاطر حفاظت از گونه های خاصی از گیاهان و گل ها، به باغ تبدیل شد و بعد از آن، به روی بازدیدکنندگان گشوده شده است. در باغ نونگ نوچ، می توانید بیش از ۶۵۰۰ گونه را با آرایش گسترده ای از رنگ ها مختلف تماشاکرد.

باغ های گرمسیری نانگ نوچ برسید

باغ های گرمسیری نانگ نوچ براساس موضوعات مختلف، بنا شده است. برای ساخت باغ فرانسوی، با مساحت تقریبی چهار جریب، از باغ های کاخ ورسای قرن ۱۷ الهام گرفته شده است. در باغ مربوط به مجسمه های حیوانات، مجسمه هایی از حیواناتی مانند شتر، کانگوروها، لاماها، پلنگ و آهو را خواهید یافت.در شیب ملایم تپه پروانه ها،مکانی از چندین گونه از گل های رنگارنگ است که برای شبیه سازی به پروانه کاشته شده است.شما با استفاده از تور تایلند لحظه آخری میتوانید از این مجموعه دیدن کنید. 

باغ های گرمسیری نانگ نوچ برسید

انواع نژاد گیاهان باغ های گرمسیری نانگ نوچ

این مجموعه داری انواع نژاد گیاهان از جمله کاکتوس ها و گیاهان چرب، گل خرچنگی و زنجبیل و.. .این پارک دارای یکی از بزرگترین مجموعه های گونه های سرخس نخلی را در جهان دارد. سرخسها، عمدتا در محیط های گرمسیری یافت می شوند و زندگی بسیار طولانی دارند، گاهی بیش از صدها سال. متاسفانه، بسیاری از گونه ها، در حال کمیاب شدن هستند.

باغ های گرمسیری نانگ نوچ برسید

امکانات و تقریحات باغ های گرمسیری نانگ نوچ

قدم زدن در پیاده روهای مرتفع و سایه دار به طول سه کیلومتر، نمایی زیبا از باغ هایی مانند باغ اروپایی، باغ نخل گرمسیری، تپه پروانه ها و باغ استون هنج را از بالا به شما هدیه می دهد. به روشی دیگر، ۳۰ دقیقه را به گشت زنی با اتوبوس بگذرانید و یا دوچرخه ای اجاره کنید. بچه های کوچک می توانند از سواری روی قایق پدالی قو مانند، لذت ببرند.پیشنهاد میدهیم از تور تایلند ارزان از برای سفر به کشور تایلند استفاده کنید.

باغ های گرمسیری نانگ نوچ برسید

چگونه به باغ های گرمسیری نانگ نوچ برسید

باغ نانگ نوچ، تقریبا در ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان پاتایا، واقع شده است. اگر ترجیح می دهید سواری راحت تری داشته باشید، تاکسی بگیرید و قبل از ترک محل، مطمئن شوید که برای قیمت به توافق رسیده اید.

باغ های گرمسیری نانگ نوچ برسید
منبع
eligasht



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1396 | نظرات ()